jaha?


Va på vårdcentralen med lillan för att kolla polyperna.
Hon är inte sjuk eller någonting, men det var lika bra att kolla.
Läkaren känner, klämmer, tittar och funderar.
Frågar flera gånger om det gör ont och lillan svarar "nej" hela tiden.
Han ser fundersam ut och kollar på mig.
"Kan hon äta vad som hellst? Har hon haft feber? Är hon förkyld?"
Jag svarar att hon äter allt, har inte haft feber och är frisk som en nötkärna.
Han kliar sig i huvudet och förklarar att lymfkyrtlarna är mycket svullna i hela kroppen.
Jaha? Vad menas med det?

Tydligen va det inte bra.
Så från att ha sökt för att kolla polyperna så får hon göra ett strepA test som visar positivt.
Hon har altså halsflutt IGEN, utan minsta lilla symtom.
Hur kan hon ha det frågade jag.
Då kan det, i värsta fall, vara så att hon är bärare av viruset och att pencillin inte hjälper.
Hade ju halsfluss för en månad sen och fick pencilin och blev bra?
Nej tydligen har viruset funnits där hela tiden och hon är symtomfri.
Fick en ny pencilin och om det inte hjälper så blir det att åka till öron-näsa-hals i stan och i värsta fall blir det operation i halsen osv.
Min lilla tös :(

Tur att jag åkte dit för att kolla polyperna!

Nu får vi hoppas på det bästa, att hon blir frisk.

Har ingen aning om vad som händer idag.
Vill göra något men J är fortfarande sjuk!!
Någon som har förslag på vad kvällen kan erbjuda?
Poker hade varit skoj ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0