Hur?


Jag beundrar stora familjer!
De som har en massa barn och ORKAR med.
Nu menar jag inte dem som har barn som bara "finns".
Utan dem som har barn och kör dem på aktiviteter, låter dem leka med kompisar, lagar mat, städar, diskar, tvättar, jobbar osv.

Idag har jag varit uppe tidigt och stressat till jobbet.
Som vanligt på tom mage.
Och ingen lunch på jobbet heller...
Efter jobbet var det att hem och diska och plocka ordning på lillas rum.
Helt yr, men ingen tid för mat.
Sen hämtade jag lillan och Myra på himlakul.
Dem busade och målade hela kroppen med läppstift.
Så det var bara att slänga dem i ett bad.
Efter badet så var det vatten i HELA badrummet, så det va bara att skura och se glad ut.
Sen hämtade jag Jesse och Juliette på lillemats.
Sen lekte ungarna, och det va inte en tyst sekund ;)
Lagade mat och serverade tre barn och tre vuxna.
Äntligen, makaroner och korv till frukost-lunch-middag..
Sen kom Sanna och vi pälsade på oss och åkte till mamma.
Där var det dax att klippa Jim.
Ida-Lie var helt övertrött och toppad och stimmade runder som en galning.
Blev lite vattenkrig i köket :)
Nu har jag nyss kommit hem efter att nästan ha krockat med ett stengäre i 70kr/h.
Jag underskattade halkan..
Fick som tur var upp bilen på vägen och snurrade några varv där innan vi till sist stannade.
Oskadda, men chockade.
Har varit ute med hunden och renbäddat lillans säng och nattat henne.

Det var min dag.
Jag är helt slut och skulle bara kunna sätta mig ner och böla.
Ovanpå detta så har jag värsta pms, hormonrubbningar gärnet..
Sen bara tanken på tentor och läxor som snart ska va inne får mig att vilja spy.
Och var fan är min mens!?
27 december hade jag mens.
Stressar väl för mycket så att den blir helt fucked up.
Nej usch. Jag är glad så länge jag slipper den skiten med.

Pankaka!!

Egentligen var det ingen "jobbig" dag.
En dag som alla andra typ.
Men jag är inte på topp!!
Har knappt sovit en blund på tre nätter, mår illa och känner sån stress HELA tiden.
Och ovanpå detta så har en massa finnar poppat upp.. WALLA!!!!!!!

Måste släppa på lite kontroll och lära mig att sätta mig ner och bara låta alla måsten va.
Men hur fan då?
Ingenting görs av sig själv.
Och skolan? Jag skulle kunna pissa på den!!!!!
Är så förbannat trött på att plugga nu :(

Idag är det inte min dag.

Hoppas på en bra dag imorgon.
Och hoppas på att få SOVA i natt.
Blir mamma+dotter tid imorn - jag o lillan ska på bio.

Att inte alla bara kan vara sams.
Fan, man förlorar så mycket på den tiden man inte ses.
Barnen blir stora, man missar stunder som aldrig kommer igen, man åldras..
Tänk vad roligt man kunde haft om det inte fanns skit snack, hat och jävulskap!
Att ett litet ynka missförstånd kan vända en hel värld upp-och-ner.

Nej jag orkar inte tänka på det med.
Det ligger INTE på mitt bord.

Hej då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0