vänner vs. kompisar

För mig är en kopmpis en person som man har en ytlig relation med.
Som man hälsar på, snacka med och vara i samma sällskap som.
En kompis kan man inte lite på, för relationen har inte blivit så pass djup än.


En vän däremot är någon som man kan ringa mitt i natten och den svarar.
En vän kan man säg allt till och VETA att det stannar där, även om det skulle handla om att man mördat någon!
En vän ska man kunna vara med utan att behöva känna sig tvungen att snacka hela tiden, man kan bara ligga i soffan o glo på en film.

Jag har jätte mycket kompisar, men jag trodde att jag hade fler vänner faktiskt.

Sen all denna dubbelmoral överallt.
Folk snackar skit om personer som dem nästa dag umgås med.
Jag menar hallå?
Jag kan säg att om det är någon som jag rent ut sagt avskyr så skulle jag inte få för mig att hälsa på den personen.
Men vissa klarar tydligen inte av att va så pass ärliga och rakryggade att de kan stå för sina åsikter.


Det är inte drömmarna som ger oss svar, det är hur man tolkar drömmarna när man vaknat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0