vaccin eller inte?



Har fått hem lapp om att jag kan vacinera mig nästa vecka.
Jag är jätte kluven.
Eftersom Ida-Lie inte ska vaccineras så hade jag inte kunnat leva med att jag hade blivit skjuk och sen smittat henne.
Men sen samtidigt så kan hon smittas var som hellst utomhus.
Jag vet inte vad jag ska göra!
Man hör en massa skit om biverkningar och sånt på vaccinet.
Så vågar man ta det?
Nu är jag kluven i om jag skulle ge Ida-Lie det.
Men sen o andra sidan så måste BÅDA vårdnashavare ge tillåtelse till att barnet vaccineras.
Och P vill verkligen inte.

Så ska jag vaccinera mig då?
Man ligger ju i riskzonen när man är i 20 års åldern sa vårdcentralen.
Och sen om jag blir smittat, tänk om jag smittar farmor som har kol, eller mormor som har hjärtproblem, då riskerar dem att dö!

Fan vad kluven jag är i detta.
Läste om folk som blivit jätte sjuka av vaccinet, till och med en som blev förlamad....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0