Spruta




Nu har lillan oxå fått grissprutan.
Det gick jätte bra!
Hon har tjajtat om denna jäkla spruta nu i över en vecka :)
"mamma, visa hur det känns.. mamma det är bara in och ut sen är det klart.."
Hon va inte alls nervös när vi kom dit.
Nästan lite förväntansfull faktiskt.
Men som sagt så gick det jätte bra.

Sen skulle man ju sitta i ett rum i 15 minuter.
Så ritade Ida-Lie en teckning och skrev "Tack för sprutan".
Sen gav hon den till sköterskan.
Hon blev helt rörd ;) Tårögd för fan!
Sen va hon skit imponerad att Ida-Lie skrev så rena, fina, raka bokstäver för att bara vara 5 år.
Och att hon kan skriva meningar genom att man bara bokstaverar till henne.
Och så kan hon räkna till tio på engelska och holländska.

Och när hon hälsade på hos mamma på skolan så va lärarna imponerade att hon va så smart.
Så dem frågade till och med om man ville sätta henne i nollan redan nu som 5 åring.
Men det vill jag inte, för då blir det så att hon alltid är 1 år yngre än alla sina kompisar.
Så typ när dem får moppe måste hon vänta ett år till, när dem får gå på disco måste hon vänta ett år till och massa sånt.
Så det är bättre att hon börjar när hon ska och är bäst i klassen istället :)

Idag står det städning på schemat.
Igentligen skulle jag till skolan.
Men va ju tvungen att följa med lillan o ta spruta och sen ville jag inte lämna henne till dagmamman.
Så vi är hemma o fixar lite.
Ida-Lie städar sitt rum o jag fixar resten.
Farmor o farfar kommer hit och hälsar på sen.
Och lite senare så kommer det en annan person och hälsar på <3


Vänta, ta det lugnt, andas djupt..
Det blir snart bra mitt lilla hjärta.. snart..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0