One step



Ett steg i taget.
Med skakiga ben tar jag ett steg i taget.
Hjärtat skriker spring.
Hjärnan viskar - ett steg i taget.
Hela mitt väsen vill skrika ut allt.
Men förnuftet hindrar.
Rädslan att falla får mig att backa.
Tanken om att misslyckas får mig att tveka.
Så nära, men så långt bort.
Så fint, men så skrämmande.
Finns det något kvar, eller är jag omgiven om en illusion.
Har jag prentat in ett hopp om en falsk värld.
Du viskar förlåt och jag faller.
Önskar att jag hade allt här och nu.
Att framtiden var här idag.
När hjärtat är fullt, rinner tårarna över.
Undrar vart du tagit vägen.
Är du där ute någonstans.
Eller är det dax att sluta vänta.
Du säger det blir bra, snart
Men om väntan blir för lång.
Om löftena sviker.
Om hjärtat tvekar.
En sten i magen och en fot på halsen.
Så är det nu.
Men hur blir det sen.
Alla vackra ord ligger dimmiga.
Doften tynar sakta bort.
Blir påminnd igen, hoppas.
Upp, ner, upp, ner.
Upp?
Ner?
Älska, hata, svälta, dö.
Hata, älska, äta, leva.
Ett steg i taget..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur länge ska du vänta???

När ska du börja tänka på dig själv o din dotter???

2009-11-16 @ 22:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0