Nytt inlägg

Jag har så mycket åsikter och en sak som jag bara måste få yttra mig om är det som stod i tidningen för några dagar sedan; 158 kvinnor har dödats av sina män i Sverige under 2000-talet.
Det är fruktansvärt!
Men det som är mer fruktansvärt är att samhället inte tar hårdare på kvinnomisshandlare och att rättssystemet friar kvinnomisshandlare titt som tätt.
Måste dem döda någon innan dem ska bli fällda?!

Ta mitt exempel, kvinnojouren som hjälpte mig ur förhållandet med Aset sa;
att med tanke på graden av upptrappning av våldet under så kort tid, så kommer det troligtvis leda till förödande saker inom 5år med honom.. Lilla flicka, han kan ha ihjäl både dig och din dotter. Du måste därifrån NU!

Jag hade tur som tog mig ifrån Aset och den sekten innan det var för sent.
Men det finns så många som inte har den turen!

Jag tycker att rättssystemet måste skärpas!
Lås in fanskapen och släng nycklen.
Jag var inte den första han misshandlade, och knappast den sista heller, förhoppningsvis så slipper en kvinna dö innan myndigheterna får så pass mycket skinn på benen så att dem kan sätta den jävlen.


Jag har accepterat ödet, det är mycket tackvare att jag har så mycket vetskap om psykopati nu att jag VET att en person med psykopatiska drag LÄTT manipulerar omgivningen, vänner, polis, psykologer etc.
- Och det är just vad dem är, Psykopater. Listiga, hämndlystna människor utan empatiförmåga.
Med mina egna ord och erfarenheter så skulle ordet FAMILJESEKT sitta mycket fint.
En grupp människor med blodsbundna band som håller varandra bakom ryggen trotts att dem kommer att ljuga under edsvurna förhållande.
Men som ett välkänt ordspråk lyder; Dålig herre har dålig dräng.



En man yttrade en gång ett par ord som har stor vikt för mig;
"det är inte över förän det är över"


Kommentarer
Postat av: ticktackbom

Tänk om den mannen hade tänkt innan han yttrade de orden

2009-05-12 @ 20:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0