Från min Jimmi

Fredagspoesi från dag ett ner till graven jag vill ha den enda dagen,
har lärt mig av det, men misstag kommer och går,
beblandar mig med känslor och jag vet att jag står.
men onda cirklar svävar under mina rosa moln, skuggorna kommer och molnen blåser härifrån.
letar ständigt efter renat vatten och bröd, gnistan var tänd men har nu tappat all glöd.
jag såg ett ljus, du sträckte en hand, tog mig upp på banan igen och fatta ett band.
ett stort tack, det är svårt att förklara, hur mina känslor flödar till dig och jag vill bara vara med dig.
dag in och dag ut ska vi bygga upp vår kärlek, för du betyder allt för mig i denna världsdel,
du är en levande själ med kronan på verket, jag älskar dig, o du bär hela min kärlek,
vad jag älskar dig när du ser på mig, när vi två är ensamma i det kalla.
vad jag älskar dig när du ser på mig, ett plus ett är två vi är ett tillsammans.
Jag har inte nått emot att skrika ut till alla, att våran kärlek är en glöd som aldrig vill kallna.
snubbar får snacka, snubbar får lacka, för det är inte alla som får se en tår falla ifrån min kind.
men gumman det är du värd, sanna mina ord, för jag vill bara vara den bästa du haft på denna jord.
hålla handen när vi går, det visslas bland träden, att jag älskar dig.
jag vill kunna skryta för världen att du är och förbli den enda för mig.
så som jag känner så kan jag dö för dig!
Så se på mig, se mig lycklig med dig, för som jag ser det så är du lycklig med mig.
skapa minnen, berätta saker, lösa problem, ta vara på tiden, för slösa är fel
vinterpromenader, sommarminnen ska vi skapa, sova med en stjärnklar himmel, det är vi bara
jag vill hålla om dig, ge en puss på din kind, för när jag ser dig så målar du upp hela min bild,
jag är en grabb som ser en ljus framtid med goda moln, för livet med dig är nog det bästa jag får
vill tacka gud att du fick chansen att andas.
med tanken om att du föralltid ska stanna, även om det tar slut så bär du hela mitt hjärta.
mitt hjärta tillhör bara dig för du är livets bästa gåva.
du blomstrar upp hela världen, gud måste vara nöjd.
ser inget annat än att allt ska bli fröjd, att få spendera mitt liv med den kärlek du ger.
och att vi båda ser att det bara blir mer.
gå genom eld, gå genom vatten för dig.
du är mitt liv, o du är min själsfrende, av det goda vi har blir det kanske giftemål en gång.
J+J = sant - Jag älskar dig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0