Ibland


Ibland är allting bara så underbart! =)

Mamma e helt hispig.
Hon säger att vi inte får besöka criss när vi är i Danmark.
Men då vill jag klargöra att det är Danmarks 2:a största turistattraktion och det är guidade turer där.
Det är en fristad för människor som vill leva fritt utan en massa måsten och krav.
Dem lever ekologiskt och jävligt enkelt.
Jag har inte varit på Criss är och jag vill väldigt gärna dit.
Man vet aldrig när dem stänger ner det.
Den danska regeringen har ju försökt normalisera området sedan 1990-talet.
Det sägs vara ett mycket vackert konstnärsområde.
Jag har alltid tänkt på Criss som ett pundarsamhälle.
Men saken är det att ALL handel och ALLT bruk av tunga droger är totalt förbjudet.
Brukar en invånare på Criss tunga droger så blir denne portad FÖR GOTT.
Det gäller även allmenheten.
Visst, cannabis är ok där och det ser dem som naturens gåva..
Så lite hippie är det ju.. Men va fan..
Regeringen snackar ju om att legalisera Cannabis i Danmark och öppna Coffeshops som i Amsterdam.
Så vadå?
Vi är liksom inte intresserad av varken cannabis eller amfetamin eller allt vad det nu heter..
Jag är intresserad av deras sätt att leva, folket, konsten.
Att se deras lilla samhälle, ja menar, när man ändå är i Danmark en hel helg..
Sen för den delen så stängdes Pusher Street för ganska många år sedan..

Så mamma.. Va inte orolig!
Vi funderar på en guidad tur på lördag förmiddag :)
Kostar typ ingenting.
Och då får man liksom historiken och allt berättad för sig samtidigt som man ser allt.

Idag ska jag till Åse o fixa hennes hår.
Sen ska jag banne mig till Sanna!

På onsdag är det seans och det ska bli otroligt spännande!!

Bjuder på en bild från Christiania



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0